Czym jest SEO dla e-commerce?

marketing-internetowy-2312369

SEO dla e-commerce to strategia, która pomaga sprzedawcom internetowym zajmować wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana strona internetowa z wysokiej jakości treścią będzie lepiej pozycjonowana w wyszukiwarkach takich jak Google, zwiększając widoczność Twojego sklepu i generując ruch. Agencja marketingowa Wrocław pomaga „rozruszać” popularność firm w internecie.

Innymi słowy, SEO dla e-commerce koncentruje się na optymalizacji witryny, co ułatwia pozyskiwanie leadów i konwersji.

Jednak w przeciwieństwie do SEO dla stron skoncentrowanych na treści, SEO dla e-commerce to coś więcej niż tylko dodawanie słów kluczowych, pisanie postów na blogach i zdobywanie linków. Musisz zrozumieć, jak działają wyszukiwarki i co nagradzają.

Oznacza to praktyczną wiedzę na temat SEO w handlu elektronicznym, uwzględnianie wytycznych Google , analizowanie intencji kupującego i strategiczne wdrażanie ich.

Najlepsze praktyki SEO w handlu elektronicznym

SEO dla e-commerce to złożona dziedzina. Istnieją dziesiątki milionów internetowych sklepów detalicznych , więc nie zawsze łatwo jest wyróżnić swoją witrynę.

Chociaż zwiększenie pozycji w rankingu SEO może wydawać się ogromnym wyzwaniem, możesz pozytywnie zacząć, stosując najlepsze praktyki, które przedstawię poniżej.

Jeśli w ogóle nie zoptymalizowałeś swojej witryny e-commerce, gorąco polecam zapoznanie się z tym przewodnikiem po kolei. Jeśli w przeszłości optymalizowałeś swoją witrynę, możesz zastosować moje rady według własnego uznania.

Gotowy? W takim razie nauczmy się, jak robić SEO dla e-commerce, skontaktuj się z firmą „strony internetowe Wrocław„.

1. Przeprowadź badanie słów kluczowych we właściwy sposób

Jeśli jest jedna rzecz, którą absolutnie każdy właściciel firmy e-commerce powinien zrobić, to przeprowadzić dogłębne badanie słów kluczowych dla swojego sklepu.

Twój cel powinien być dwojaki.

Po pierwsze, chcesz znaleźć najbardziej trafne i popularne słowa kluczowe w swojej niszy. Po drugie, musisz zrozumieć intencję kupującego stojącą za każdym słowem kluczowym.

Intencja słowa kluczowego to cel zapytania. Możesz to zidentyfikować, patrząc na konkretne wyrażenia, których ludzie używają, szukając przedmiotu w Internecie, oraz wyniki wyświetlane przez Google.

Najczęściej spotykane są dwa główne rodzaje intencji słowa kluczowego.

Intencja informacyjnego słowa kluczowego

Informacyjna intencja słowa kluczowego ma miejsce, gdy użytkownicy szukają odpowiedzi na pytanie lub bardziej szczegółowo rozumieją temat. Outsourcing programistów jest bardzo dobrym rozwiązaniem, przy nowo założonej stronie internetowej.

Intencja komercyjnego słowa kluczowego

Intencja komercyjnego słowa kluczowego ma miejsce, gdy ludzie szukają informacji, które pomogą im dokonać zakupu.

Konsumenci zwykle używają komercyjnych intencji słów kluczowych, gdy wiedzą, czego chcą, ale nie wiedzą jeszcze, gdzie to znaleźć. Widzisz to, gdy wpisujesz określone hasła w Google, np. „kup aparat cyfrowy” lub „znajdź nowe oferty na laptopa”.

Ale mogą też używać słów kluczowych o charakterze komercyjnym, gdy nie wiedzą, który produkt chcą kupić. Zapytania oparte na recenzjach są doskonałym przykładem komercyjnych słów kluczowych, na przykład: „Jaki jest najlepszy aparat cyfrowy?”

Określanie intencji słowa kluczowego

Określenie intencji słów kluczowych konsumentów wydaje się trudne, ale możesz sobie to ułatwić. Na przykład postępuj zgodnie z radą AgencyAnalytics, która dzieli to na etapy.

  1. Analizowanie SERP: Zwróć szczególną uwagę na płatne reklamy, wyniki z wykresu wiedzy i listy organiczne.
  2. Przyjrzyj się reklamom Google w celach komercyjnych: zobaczenie stawek za słowa kluczowe daje wyobrażenie o konkurencyjności słów kluczowych.
  3. Przejrzyj swoje statystyki: szukaj treści o wysokim współczynniku odrzuceń, ponieważ może to oznaczać, że nie pasują do intencji wyszukiwania.

Aby jednak określić odpowiednią kombinację słów kluczowych dla Twojej witryny, będziesz potrzebować pomocy. Porozmawiajmy o kilku narzędziach, które mogą pomóc w wyszukiwaniu słów kluczowych SEO e-commerce.

Korzystanie z Ubersuggest i AnswerThePublic do badań SEO w handlu elektronicznym

Chociaż narzędzie do planowania słów kluczowych Google to dobry początek, możesz potrzebować bardziej szczegółowej lub specjalistycznej pomocy przy tworzeniu docelowych słów kluczowych. Oto bliższe spojrzenie na niektóre inne opcje, które mogą pomóc w tworzeniu docelowych słów kluczowych dla strategii SEO e-commerce:

Ubersugeruj

Ubersuggest to narzędzie online, które ułatwia wyszukiwanie słów kluczowych. Po prostu wyszukaj podstawowe słowo kluczowe (np. kurtki outdoorowe), a Ubersuggest wyświetli setki powiązanych słów kluczowych i dostarczy Ci wszystkich danych potrzebnych do wybrania słów kluczowych, na których chcesz się skupić.

To narzędzie jest idealne dla autorów treści, blogerów, copywriterów i marketerów, którzy chcą generować nowe pomysły na treści.

Inne funkcje Ubersuggest obejmują:

  • dane linków zwrotnych
  • śledzenie rang
  • raporty z audytu witryny

Dane linku zwrotnego

Ubersuggest to nie tylko świetne narzędzie do pozyskiwania danych słów kluczowych. Pozwala także zobaczyć, kto łączy się z witrynami Twoimi i stron konkurencji.

Przejdź do narzędzia do wykrywania linków zwrotnych , które znajduje się pod nagłówkiem Linki zwrotne.

Wpisz domenę — nie musi to być Twoja — a Ubersuggest pokaże Ci, kto prowadzi do niej. To świetny sposób na określenie celów budowania linków.

Śledzenie rang

Zobacz, jak plasujesz się w organicznych wynikach SERP dla docelowych słów kluczowych dzięki śledzeniu rankingu Ubersuggest . To świetny sposób, aby zobaczyć, jak poprawiasz się w czasie. Można go znaleźć pod Pulpit nawigacyjny po lewej stronie.

Audyt witryny

Przeprowadź audyt witryny, aby sprawdzić, które problemy mogą wpływać na wrażenia użytkowników i ruch organiczny. Pomyśl o audycie jako o punkcie wyjścia, a następnie przeglądaj go regularnie, aby upewnić się, że naprawiasz każdy problem. Audyt witryny znajdziesz w osobnej zakładce na pasku bocznym po lewej stronie.

Po uruchomieniu audytu wskaże Ci najważniejsze problemy z SEO i sposoby ich naprawy.

Odpowiedz opinii publicznej

Answer the Public , obecnie przejęty przez NP Digital, to narzędzie do słuchania wyszukiwania, które wykorzystuje dane autouzupełniania z Google do dostarczania setek pytań dla każdego wpisanego słowa kluczowego. Jeśli szukasz słów kluczowych z długim ogonem, jest to jedno z najlepszych narzędzi do ich wyszukiwania.

Aplikacja Answer the Public jest bardzo intuicyjna. Po prostu wpisz słowo kluczowe na stronie głównej, a platforma wyświetli powiązane pytania pod różnymi nagłówkami (gdzie, kiedy, jak, co itp.). Możesz zobaczyć pytania na liście alfabetycznej i pobrać pytania w pliku .csv . Jest darmowy, ale możesz przejść na plan premium, aby uzyskać więcej funkcji. W poniższym przykładzie użyto terminu „multiwitaminy”.